Homepagina voor en van de siertelers.

Zoekmachine optimalisatie :
Altijd lonend !!

 
 


Home  | Ontstaan  | EAB  | Tarieven  | Gratis  | Controleer  | Contact  | SEO

 
   
 

 

  Antihagelkanon, gegarandeerd succes

Bloemisterij Chris De Wispelaere

Scherminstallaties door Sammy van Bellingen, Gent-Desteldonk.

Patrick Willems Tuinbouwmachines.

Tuinbouwbenodigdheden Imschoot, Lochristi

Bezoek de website van potgrondberijf Braecke uit Oostrozebeke

Folieserres, Van Den Heuvel uit Sint - Leeaarts

Emceepack,specialist in de productie en distributie van verpakkingsmaterialen

Sierteler, betaalbare advertenties in de sierteelt

 

Zoekmachine optimalisatie ( SEO ).

Zoekmachines :

Hier kan ik héél kort over zijn, een zoekmachine, ook wel zoekrobot genoemd, is een website dat het internet doorzoekt, naar verwijzende websites, dat relevant zijn voor uw zoekwoord of zin.

Uw website :

Op uw website geeft u de informatie terug van uw produkt of dienst. Doordat uzelf de beste persoon bent dat de juiste informatie kan geven over uw bedrijf, artikel, product, dienstverlening of gewoonweg een online visitekaartje, is het van belang dat u zo veel mogelijk betrokken bent bij de aanmaak van uw website.

Zoekmachine optimalisatie ( SEO ) :

De uitspraak " zoekmachine optimalisatie " spreekt ook voor zich, het is een middel om uw website te optimaliseren voor de zoekrobotten. Velen spreken over de SEO, wat staat voor de afkorting van de Engelse omschrijving : Search Engine Optimalisation.
Zo zijn er veel verschillende punten waar de webmaster rekening moet mee houden in de opmaak en ontwerp van uw website.
Enkele belangrijke aandachtspunten worden hier onder weer gegeven.

Belangrijke items voor de zoekmachines :

De moeilijkheid :

De eerste 7 punten zijn items die de webdesigner volledig in de hand heeft als hij voldoende informatie krijgt van u. De 3 laatste punten zijn niet altijd zo maar voor de hand liggend. Zeker niet als je een klein bedrijf hebt, ontbreekt dikwijls de tijd om dit constant aan te passen en op te volgen.

De oplossing :

Door een advertentie op www.sierteler.com te plaatsen, bekomt u onmiddellijk 2 extra links naar uw website:
1. een eerste link rechtstreeks vanaf de startpagina;
2. een tweede link op de automatisch gegenereerde detailpagina met uw overige relevante gegevens.
Doordat er een grote verscheidenheid is aan adverteerders en hun informatie, die toch allemaal verwant zijn aan de sierteelt, is er veel relevante informatie te bekomen over de sierteeltsector binnen deze website.
Omdat iedere adverteerder in de mogelijkheid is de informatie over zijn product of dienst volledig zelf aan te passen, wordt er met een groot aantal mensen gewerkt aan de inhoud van de website. Hierdoor verandert de inhoud op geregelde tijdstippen, en dat is wat van belang is voor de rangschikking (ranking) bij de zoekmachines.

Besluit :

Door te adverteren op www.sierteler.com wordt uw (h)erkenbaarheid sterk verhoogd aan betaalbare tarieven !
Kortom, een "must " voor ieder bedrijf dat een dienst of product kan aanbieden in de sierteeltsector.

 

Even de zoekmachine-optimalisatietechnieken ( SEO ) in detail :

1. Goede webnaam.

Dikwijls staat het zoekwoord dat u in de zoekmachine ingeeft, ook in de webnaam als zoekresultaat. Het kan dus van belang zijn dat u niet alleen uw eigen ( bedrijfs - ) domeinnaam registreert, maar ook bijvoorbeeld een webnaam die de naam van uw product of activiteit bevat. Deze tweede webnaam kan dan perfect gelinkt worden door middel van een forwarding of een rechtstreekse koppeling.

Terug naar overzicht.

2. Juiste titel geven aan iedere webpagina..

Als iedere webpagina voorzien wordt van een goede titel, krijgt de bezoeker in een paar woorden onmiddellijk meer informatie over de gevonden pagina. Die opgegeven titel is dan terug te vinden bovenaan uw scherm in de titelbalk van de browser en ook als eerste zin bij de verschillende zoekresultaten van de zoekmachine. Dit is de eerste Meta-tag die wordt meegegeven.
Code voor de webdesigner :
<title>Homepage van de website.</title>

Terug naar overzicht.

3. Een omschrijving meegeven van iedere webpagina..

Ook is het aangeraden om voor iedere webpagina een omschrijving mee te geven. Deze omschrijving bevat dan een korte samenvatting van de gehele inhoud van de weer te geven webpagina. Dit is de tweede Meta-tag die wordt meegegeven.
Code voor de webdesigner :
<meta name="description" content="Korte omschrijving van de webpage " />

Terug naar overzicht.

4. Enkele trefwoorden meegeven per webpagina..

Door ieder webpagina ook te voorzien van enkele trefwoorden die relevant zijn voor die webpagina maakt u gebruik van de derde belangrijke Meta-tag.
Code voor de webdesigner :
<meta name="keywords" content="trefwoord1, trefwoord2 enz.. " />

Terug naar overzicht.

5. Handmatig je website aanmelden bij de zoekmachines.

Iedere zoekmachine heeft wel een tool om uw website aan te melden. Meestal staat ergens onderaan de pagina een link om zo een handmatige aanmelding uit te voeren. ( add, url toevoegen, site aanmelden, …)

Terug naar overzicht.

6. Goede benamingen geven aan foto’s.

Als u foto’s gebruikt op uw website, wat ten zeerste aan te raden is voor de aantrekkelijkheid van de site, geef dan de foto’s een relevante benaming. Bijvoorbeeld bloem.jpg is voor de zoekmachines veel duidelijker dan IMG002.jpg

Terug naar overzicht.

7. Beschrijvingen meegeven aan je foto’s.

U kan er ook voor zorgen dat er een beschrijving wordt getoond als de bezoeker van uw website met de muisaanwijzer boven de foto zweeft. Dit geeft extra informatie over de foto en trekt de aandacht van uw bezoeker.
Code voor de webdesigner :
../foto.jpg alt="omschrijving van de foto."

Terug naar overzicht.

8. Links naar uw website ontwikkelen.

Zoekmachines kijken ook naar de hoeveelheid van externe hyperlinks dat naar uw website verwijzen. Per link uit een andere websites naar uw website, krijgt u een extra quotering in de ranking van de zoekmachine. Hoe meer links naar uw website, hoe meer kans dus dat u een hogere rangschikking krijgt in de resultatenpagina van de zoekmachine.

Terug naar overzicht.

9. Relevante informatie vermelden.

Een zoekmachine is voorzien van software die in staat is om uw website volledig te doorlezen, en zo na te gaan of de informatie die u weergeeft verband houdt met de totale inhoud van uw product of activiteit. Hoe groter de verscheidenheid aan informatie over uw product of dienst, hoe hoger u kan rangschikken in het zoekresultaat die de zoekmachine weergeeft.
Een klein voorbeeld : U bent teler van bloemen ? Dan is de relevante informatie o.a. de bemesting, de begieting, de ph, de potmaat, de verpakking, de serre, enz…

Terug naar overzicht.

10. Regelmatig de inhoud aanpassen.

Hoe vaker de inhoud van uw website verandert of wordt aangepast, hoe groter de mogelijkheid is om een betere positie te hebben bij de resultatenpagina van de zoekmachines.

Terug naar overzicht.

 

Volgende mogelijkheden worden aangeboden :

Top

(*) excl. 21% BTW

alle prijzen

 

Serrebouw De Clercq, Lochristi

uw logo steeds zichtbaar aan 50,--€ per jaar (exl. btw )

Azaperk, Ronny De Schoenmacker, verdeler voor mankar.

Containerverhuur Hoco, Nederland

Isagri Vlaanderen

All 4 home, de partner voor uw vakbeurs van decoratie, bloemen en geschenken.

 
                     

 

 

          www.sierteler.com | Koen De Schoenmacker | Disclaimer

                Veldstraat 57, B 9080 Lochristi - Hijfte | T : +32 (0) 9 3556129 | F: +32 (0) 9 3260320 | E : koen@sierteler.com